onsdag, marts 04, 2009

Det er ikke kun strik

Sidste uge var jeg fuldstændig fordybet i en roman - The Thirteenth Tale. Ligesom i teenageårene, hvor jeg kunne være fuldstændig væk en hel aften. Denne kan godt anbefales til en gang weekendlæsning, eller hvis man skulle være så uheldig at være sløj og tilbringe nogle dage på sofaen.
Denne minder mig om en krydsning mellem en guvernanteroman - en genre, jeg må indrømme kun at ha' et sporadisk kendskab til, Jane Eyre er en hyppig reference i romanen og en roman som 'Jonathan Strange & Mr. Norrell' med den lette uhygge og stemning af en alternativ virkelighed og genrejsningen af 'English Magic'. For øvrigt også en glimrende roman.
Der er sket en lille smule 'magic', for efter to måneders sammenpakning af stuen, er vi nu klar til at sætte sofaen sammen igen og indtage den i weekenden. Ahh - jeg kan næsten mærke det allerede.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar