fredag, april 24, 2009

Lex sofa og strikkepinde

Det er ikke et stort problem i denne uge, da hverken den strikkende eller den ikke strikkende har været hjemme mandag - onsdag. Jeg har blandt andet været i Vilnius til en afveksling, og nydt solskinnet dér. Det bliver ikke til så meget indtryk af byen, arbejdet sluger det meste af tiden, men lidt lokal kolorit får jeg med synet af strålende grønne løgkupler på en af de lokale kirker. Andre kirker er med guld og barokudsmykninger og er også smukt renoverede.
Billedet er lånt fra Vilnius' turistkontor
Det samme (smukt renoverede) kan ikke siges om alle taxaer, hvor nogle af dem er vældig brugte og et stykke fra dansk standard. Betjeningen er meget venlig, selv om jeg forstyrrede chaufføren i hans eftermiddagslæsning i solen. Det havde jeg stor forståelse for :-)

Den pågældende ældre chauffør havde første hovedsprog som russisk, ikke til stor hjælp, men han kunne heldigvis et par tyske gloser. Selv er jeg ingen ørn til tysk, men tallene kan jeg dog og således fik vi fægtet os igennem afregningen. 'Airport' forstår de fleste chauffører.

Tilbage til lex sofa, som så mange love er den baseret på hændelser fra det virkelige liv. I dette tilfælde adskillige 'nær ved at sætte sig på strikkepinde-hændelser'. P 7 er ikke så kritisk, hverken for den siddende eller pindene. Det er ikke sikkert at de nyindkøbte Harmony p4 har godt af det, endsige at det er behageligt at sætte sig på dem.

Derfor er der nu indgået forlig, så strikketøj med pinde ikke efterlades i sofaen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar