søndag, april 05, 2009

Første skridt

Nå, så er den ene halvdel af de forårsfarvede spindefibre spundet og placeret på noget så prosaisk som et paprør fra en rulle toiletpapir. Det fungerer som mellemlager, mens jeg får spundet halvdelen af resten.
Foreløbig har jeg erfaret at 50 g fibre er i overkanten for den ten, som jeg har. Bøvlet ved at holde styr på garnet til sidst, er større end indsatsen for evt. at splejse. Det virker ikke realistisk at tvinde 2 x 50 g enkelttrådet, så jeg skal have det delt under alle omstændigheder.
Næste skridt er at få spundet den næste tråd, så jeg kan prøve at tvinde de to tråde sammen. Emnet er blevet studeret et par steder og jeg har indforskrevet en bog fra biblioteket. Derfor skal der nok komme sjove lyde alligevel, under dette ferieprojekt.

2 kommentarer:

  1. God fornøjelse. 50 g er meget på en ten. Jeg har sjældnet mere end omkr 1 oz.

    SvarSlet
  2. Tak for tippet. Jeg må hellere styre mig med næste fed.
    Næste led i sagaen følger snart.

    SvarSlet