søndag, august 31, 2014

Strik med silke, uld og stål

Efter at jeg har syet sidste korssting på citrusfrugterne, og nu overvejer monteringsstoffet har jeg lige startet et ekstra strikkeprojekt.
Et Kusha Kusha tørklæde, med en rest håndspundet uld (blue face leicester) samt to kegler af ITOs stål og silkeblanding, Tetsu. Første del strikkes med to tråde, en uld og en silke. På et tidspunkt stopper ulden, og det bliver kun den tynde silke/stålblanding. Det er jeg spændt på hvordan bliver, det er en supertynd tråd. 15 g er over 200 m, detaljer kan ses her.
De to kegler(!) er her, en kobberfarvet og en, som minder om den Tøndering kalder 'Goat', charmerende navn. Men måske passende, da den sidste matcher det ufarvede uld ret godt. 
Der nørkles på, efter en start, hvor jeg skiftede mellem de to tynde tråde strikker jeg nu kun med kobberfarven. Planen er så at skifte til geden, ca når ulden stopper.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar