lørdag, august 16, 2014

Et par gamle jeans og en håndfuld stofprøver

En ældgammel UFO, vist nok fordi den oprindelige tutorial krævede mere strygning og sømning end jeg i praksis kunne tage mig sammen til. Men i går blev den syet færdig, med de tillempelser, der skulle til. Fx kunne hankene være sat i mere elegant, hvis jeg havde syet posen sammen i toppen, i stedet for at bruge kantebånd. Sådan er der så meget.
Den oprindelige tutorial er 'scrappy linen tote' fra en tilsyneladende lukket blog - derfor intet link. Men der er fine eksemplarer at se, som er lidt tættere på originalen. Som det kan ses, har jeg syet en bund i posen, da jeg ellers synes at min version blev for lille. Nu er den færdig, og absolut brugbar, og jeg er fri for at få dårlig samvittighed over det halvfærdige projekt hver gang at jeg ser i sy-afdelingen af hobbyskabet. Samtidig her jeg lært lidt om teknikken til at sy bæreposer, så et eventuelt næste forsøg kan blive håndværksmæssigt lidt bedre, fx at sømmene bliver pakket bedre ind, og at hankene kommer ind mellem yder- og foerstoffet.
Der er et tyndt lag quiltevat mellem yderstof og foer, som er med til at posen virker ganske robust.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar