mandag, marts 31, 2014

Tilbageslag- og fremgang

Ja, ja - i strik som i så meget andet kan det betale sig lige at kaste et blik på helheden og tjekke at instruktionerne passer med virkeligheden.
Det gjorde jeg - heldigvis, men desværre først da jeg havde stikket en halv rapport lørdag, så der måtte trevles op. Der manglede en rapport for at forstykket kunne blive symmetrisk - og det er en fejl, som ville være svær at tale sig ud af, og trist for mulighederne for at bruge kjolen på job. Det vil ikke ligefrem være en reklame for sig selv at stille op i skæv og asymmetrisk egenproduktion.
Det er altid lidt deprimerende, når der stikkes af garn som har været brugt én gang allerede i samme projekt. Heldigvis er jeg nu forbi, og dermed lige så langt, som jeg troede at være lørdag eftermiddag. Og længere, der er ikke længe til den interessante sammensyningsøvelse, inden der kan strikkes ærmer i Hokkaidoen.

Hav en god dag - jeg brugte lidt af solskinnet i går til at fotografere de fleste striktrøjer / kjoler til et blogindlæg om strik i brug.

2 kommentarer:

  1. Det er hårdt at trævle op og man kan miste gejsten, men på den anden sde skal det færdige produkt også helst passe, ellers er der ikke så meget ved det.
    Jeg glæder mig tl at e dine striktrøjer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tager kun få minutter... - citat Marianne Isager, men ja. Lidt træls.

      Slet