fredag, juni 03, 2011

Pladderkold

Nyt ord? Der glimrende beskriver, resultatet af årets første kajaktur.
Herligt vejr, helt stille fra morgenstunden, og vi var ved vandet inden 8. Det var meget lavvandet, og derfor måtte kajakkerne sættes i fra rampen i stedet for bådebroen, som vi oftest gør. Der skal lige lidt vand under kølen, så jeg måtte vade lidt ud i vandet - uh, hvor koldt.
Da jeg så skulle op i kajakken, var pagajen i vejen - meget urutineret sad den på tværs af sædet, og inden jeg fik set mig om, var jeg røget sidelæns i vandet. Kajakken er meget stabil, men hvis tyngdepunktet bliver placeret for højt, så går det galt og der er ingen køl til at holde styr på stabiliteten.
På 20 cm vand giver en kænting størst buler på stoltheden, men bukser og ben blev grundigt våde. Fødderne var ligesomt våde i forvejen.
Kajakken fik en spand vand indenbors, som jeg så måtte stå i det kolde vand og pumpe op, inden vi kunne komme afsted. Rigtig kolde tæer - og kolde ben. Vi roede en tur, og under roningen gik det ok, i ly under spraydækket. Roningen giver tilpas gang i blodomløbet og sportstøjet transporterer vand væk fra huden, men godt våd var jeg stadig, op til en meget tydelig kant ved den stramme kajakjakke.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar