mandag, juni 27, 2011

Humørstrømper færdige

På en absolut lun aften i går var det i sokkerne og agere fotomodel.
Anledningen er de nye, firser-farvede strømper, de første efter Bordhis metode til mig.
Kæresten kalder dem vandrestrømper, efter princippet om, at hvis jeg bliver væk, skal jeg bare stikke benene i vejret. Så bliver jeg let fundet. Hmm.
Fakta om fødderne:
Garn: 59 g Schaefer Anne, det hidtil tyndeste strømpegarn, jeg har strikket med. Der er 15% mohair i, det mærkes. De er meget lune nu, ikke just sommerstrømper. Utroligt lækkert garn at strikke med, blødt, behageligt, velduftende! og ingen problemer med at det splitter eller andet. Jeg pønser på at lave en lille vaskeprøve, så jeg kan teste om garnet kan maskinvaskes (det går der rygter om at det ikke kan, uheldigt til strømpegarn). Der er ca. 70 g tilbage i nøglet, så der er til et par mere!
Pinde: Ja, først var det en 2 mm KP rundpind, men den døde, og så har jeg strikket resten på Grafton Fibres (nu DyakCraft) strømpepinde. Superfine pinde, jeg havde helt glemt, hvor lækre de er. 
Mønsteret: er fra Bordhis Insoucient Sock, basismønsteret. De er lige lidt stramme over vristen, og sidder meget fint på hælen.
De får mig til at trække på smilebåndet, passer godt, uden at klumpe sammen i hælen og er dejligt lune - godkendt :-)

Dyrelivet på bakken er flyttet indenfor - jeg er ikke helt vild med at dele soveværelse med så mange. Nogen af dem har endda vinger, derfor døren på klem. Nogen, der har en myresluger, de vil låne ud?

6 kommentarer:

  1. NØJ, de er lækre! (Strømperne altså, ikke myrerne. Jeg haaaaader myrer....)
    Totalt for fede farver!

    SvarSlet
  2. He, he - tak, ja hvorfor så kedelig :-)
    Det værste ved myrerne i soveværelset er at de løber op ad vinduet og dratter ned, op igen og forfra. Lige ved siden af sengen.

    SvarSlet
  3. Anonym9:24 AM

    Skønne sokker, og så kan jeg godt lide det billede man får af din mands forslag (jeg ser dig stå på hænder på Strøget!) ;)

    Uf, myrer er ikke velkomne som husgæster!

    SvarSlet
  4. Fiiiiiiiine strømper! Helt enig med manden, perfekt redningsudstyrk. Kan du ikke låne en myresluger i zoo? Den kunne blive mægtig fed og tyk.

    Jeg ville ikke prøve maskinvask, manden håndvasker møjsommeligt hans strømper i schaefer Anne

    SvarSlet
  5. @ Lykkefanten - wow, så skal jeg i træning, og det vil selvfølgelig hjælpe på, at jeg ikke er så høj ;-)
    @Ulla - jeg er jo ikke meget for det der håndvask, men har ikke lyst at risikere strømperne, så jeg laver lige en test.

    SvarSlet
  6. De fedeste strømper der ! Men jeg holder mig til JBS strømper

    SvarSlet