tirsdag, september 28, 2010

Strikkefestival 2010

Nu på den anden side af en vel overstået strikkefestival, med en masse garn, snak og inspiration og lidt fibre. Der kom et par gram silke med hjem fra Bente, som jeg har haft fingrene og den lille ten i. De flotte blå fibre tegner godt, og der kommer billeder på et tidspunkt, når jeg får spundet mere end et par metre.
Dette billede er i høj grad strikkefestival:
Det lille grønne nøgle ovenpå det STORE grønne, samt en stak nyindkøbt garn, i fantastiske farver.
Til inspiration for mit spinderi var der mere garn, håndspundet og/eller farvet. Meget lækkert at pille lidt ved.
Jeg holdt stort set pungen i lommen, nogen mener at der er rigeligt med fårehår mv. på matriklen allerede, så ud over en lille smule silke kom der kun et par farvekort fra Rasmilla med hjem og en opskrift på Linnea som voksen, jeg vil også ha' en, nemlig.
Med enkelte suk over antallet af masker er kjolen snart færdig. Det giver god fremdrift med noget, der ligner to døgns koncentreret strik, kun afbrudt af at bevæge sig ind til spisesalen. Den lille kjole er en dejlig model og garnet er blødt, så jeg glæder mig til den bliver færdig, efter de meget lange omgange i øjeblikket, hvor jeg slet ikke har lyst til at tælle antallet af masker. De fylder en 1.20 m rundpind ud, bedste bud er mellem 400 og 500 masker i omgangen.
Det var en dejlig og afslappende weekend, med nye og kendte ansigter og heldigvis landede strikkefestivallen 2010 i trygge hænder hos Pia og Anne. Fru Kvist og jeg diskuterer allerede forslag til workshops til 2011.

3 kommentarer:

  1. Anonym11:11 AM

    Åh altså... sidder og er helt ærgelig over, at jeg ikke tog med, men på den anden side, så kan man jo ikke være alle steder. Det lyder nu som om, det var en dejlig festival og jeg glæder mig til at læse mere om den rundt omkring på nettet ;)

    For øvrigt, dejligt rov du har med hjem!

    SvarSlet
  2. Tak - jeg er også godt tilfreds med det yderst beskedne rov ;-)
    Ville ha' været dejligt at se dig, håber du havde en dejlig weekend, der hvor du var.

    SvarSlet
  3. Mange tak for sidst, Kirsten. Super dejligt at hilse rigtigt på dig!

    SvarSlet