mandag, september 06, 2010

Chart - not quite - well

Ak, ferien er læænge siden, det begynder at blive mørkt, når jeg skal op om morgenen og i særdeleshed er det ved at blive koldt. (Har sandaler på i dag, optimistisk valg af frossenpinden).
Nå, men så er det jo herligt med et smukt, regelmæssigt og forudsigeligt lace-sjal, hvor hver mønsterpind giver mening, og føjer sig smukt ind i det samlede billede. Og så ikke helt herligt, konstaterer jeg, nu hvor jeg startede på anden gentagelse af mønsterrapporten.

Første gentagelse var - første gentagelse - og da der gik kuk i mønsteret, tænkte jeg 'altså, fæ, hvor svært kan det være at følge et mønster' og baksede mig tilbage på sporet, ved at springe et par indtagninger over. Nu, ved anden gentagelse gentager problemet sig. Ved nærlæsning viser det sig, at slutrækken i toppen at chartet og startrækken i bunden af chartet ikke matcher, der mangler to kantmasker i hver side. Derimellem passer mønsteret både på tværs og i højden. Heldigvis, men hmmpf.

Den bedste løsning jeg er kommet op med er igen at undlade nogle indtagninger, passende fordelt, så mønsteret kommer tilbage på sporet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar