onsdag, september 01, 2010

Efterår og den første hue

Beklager det dogmeagtige indlæg, der var på kortvarigt i morges. Jeg diskuterer stadig med computeren om det er den eller mig, der klumrede.
Kalenderen viser efterår og det begynder at blive koldt om morgenen. Tid til lunere strik, her er den første hue.


Dejligt mønster, med et spøjst navn - Edderkop, af Annette Danielsen. Enkelt og effektivt, med en elegant fordeling af indtagningerne på begge sider af den markerede effektmaske. Den eneste justering af opskriften er at der i første omgang indtagninger virker som om der er en maske for meget. Den blev så sprunget over, og ellers har jeg fulgt opskriften til den største størrelse. Der er passende variation i mønsteret, det er ikke kedeligt og alligevel let at huske.
Garnet er hele tre dejlige garner, Tvinni, Alpaca 1 og Geilsk tynd uld. Så kan det næsten ikke gå galt. Det er lidt uklart, præcist hvor meget der er brugt, da jeg ikke fik vejet (reste)nøglerne inden starten gik, af ren iver... Værket vejer 42 g i alt, og mit bud er 15 g Alpaca 1, og 12-15 g af hver af de to andre farver.
Pind Lille rundpind 40 cm samt strømpepinde - 3½ grå Aero. Intet spektakulært.
Hot/not - jeg synes den er fin, et dejligt lille arbejde og meget lidt montering. Tynd, let og alligevel lun hue, som har lidt ekstra varme i alpacaen og det diskrete mønster.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar