fredag, juni 26, 2009

Snoninger og Sonnet

Der strikkes derudad på begge. Snoninger og hætte blev strikket en lille smule baglæns i går, og jeg har tegnet min egen version af et diagram til snoning C. Jeg farer vild i en lang tekstbeskrivelse og kunne slet ikke få noget til at passe. Arbejdshypotesen var klart at det var en 'fejl 40', dvs. placeret ca. 40 cm fra opskriften og ikke selve opskriften, den var gal med. Nu har jeg et diagram, og så går det straks meget lettere.
På Sonnet er kroppen nu færdig, så ærmerne mangler. Nu har jeg efter min egen mening voldstrammet knitpicks-pindene, og nu bliver de siddende. Jeg regner med at få mindst ét ærme færdigt i weekenden, det går fantastisk hurtigt i retstrik på pind 5½. Farverne i garnet er stadig fantastiske, kæresten sidder og smågriner over mine jævnlige begejstrede udbrud. Efter to gennemstrikninger har jeg også fået det meste af planterester, plastic (??) osv. pillet ud. Er spændt på at se, hvordan det færdige resultat bliver.
Inden vi når så vidt er der en arbejdsdag - ha' en god dag alle.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar