søndag, juni 14, 2009

Hver aften glæder jeg mig over mine blomster

Langt de fleste aftener går vi en kort aftentur, og når vi kommer tilbage til huset mødes vi af pæonerne samt roser på den anden side af indgangen.
Hvis det er stille i vejret kan vi dufte både pæoner og roser, det kan jeg desværre ikke få med på bloggen :-( Der er ikke så mange blomster i roserne endnu, at de er fotogene, men jeg har lige husket at gøde dem, inden regnen, så jeg håber senere på sommeren at kunne vise et flor af engelske roser og pragtsalvier. Humlebierne elsker dem, der kan nemt være 25 på en gang, så der er en rigtig hyggelig brummen.
Der er kommet godt gang i drivhuset, hvor jeg husker mig selv på min fars huskeregel - tomater kan først høstes når 7. klase på planten begynder at blomstre. Planterne er over knæhøjde nu, og trives rigtig godt. Citrontræet er begyndt at blomstre. Herlig sommer. Der er evidens for at det har været sommervejr, for Kæresten har brugt sin Sommerskjorte, hvid og hør. Jeg har lige stået og strøget, så den kan være klar til næste gang det skønne vejr indtræffer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar