mandag, juni 01, 2009

100 år efter alle andre - en FLS

Her er min version af en sommerudgave af en FLS.
Strikket i Geilsk silkeuld, med 3/4 ærmer og ikke alt for lang. Den lever op til beskrivelsen som 'swingy' og efter vask er ærmegabet stort nok og ærmerne lige.

Den har været færdig og i brug et stykke tid, men det var først i går at jeg fik syet knapperne i. Byens billigste knapper, tror jeg. 4 knapper for 3 kr, købt hos Fair Trade.

Fakta: Mønster er den February Lady Sweater, der var meget udbredt sidste år. Pga. strikkefastheden har jeg brugt str. L som rettesnor. Det færdige resultat er ca. en str. S
Garnet er Geilsk silkeuld. Nu, hvor jeg har lavet linket konstaterer jeg at det er sat yderligere ned, uha, hvor det kribler i fingrene :-) Til 27 kr/nøglet er det en klar anbefaling. Jeg har brugt lige præcis 4 nøgler (200g), der er maks 5 m tilbage af det sidste nøgle.
Garnet er nistret og lidt ujævnt, og derfor var træpindene str. 3½ for en gangs skyld ikke det perfekte valg. Jeg har mere silkeuld på lager og næste projekt bliver derfor på en lidt glattere pind.
Ærmerne på FLS er strikket rundt, og der observerede jeg at de drejede en del inden vask. Efter vask er det ok, de er kommet på plads. Alligevel vil jeg strikke kroppen på næste værk frem og tilbage for ikke at risikere en snoet trøje.
Hot / not: Den er superblød og lækker at have på. Lun og ingen antydning af kradsende uld. En perfekt kombination af silke og uld og en rigtig fin sommerbluse. Hot og det oplagte valg at have med til at tage over en sommertop. Den oplagte sankt hans bluse :-)

1 kommentar:

  1. Det er simpelthen det lækreste garn det silkeuld, jeg længe har strikket med. Har også indkøbt til favorabel pris et ekstra lager af det, nu hvor det udgår. Din FLS er blevet smuk, men den kan næsten ikke andet med det garn. Og så virker den ikke så kompakt som mange andre jeg har set.

    SvarSlet