fredag, juli 15, 2011

Uha, det er farligt at tage til Århus. Efter en dag i behageligt selskab har jeg været hjemme og bagt hindbærsnitter. Med smør, basta.
Der er jo ikke dårligt vejr, kun forkert påklædning, så behørigt iført regntøj og travesko tog jeg i godt selskab toget til Århus torsdag formiddag. Det tager ingen tid, så vi var i Århus lidt over 10 - før garnbutikkerne åbner. Der var lige tid til et lille kig på gågaden, hvor vi fandt skønne dækkeservietter og et kup af et barnedynebetræk.

Vi tog turen rundt i garnbutikkerne, men helt uden indkøb for mit vedkommende. Det regnede og en pause med et par muslinger og et glas hvidvin var velkomment på en cafe i latinerkvarteret. Vi kom lige i rette tid, og fik et hyggeligt bord i hjørnet.
Det eneste garn, jeg fik købt var broderigarn, indkøbt hos Broderi Moderne, hvor vi var heldige at der var ferieåbent hos Pelse Asboe. Indkøbet var lige afbrudt af et enkelt intermezzo, som involverede en berømt hindbærsnitte. De er så gode, som rygtet antyder - Århus' bedste, garanteret.  
Bindesbølls stil har længe fascineret mig, selv om jeg ikke normalt elsker krummelurer, så holder jeg af lige netop disse krummelurer, og jeg fik en begyndelse til en pude med hjem. På vej tilbage til banegården nåede vi omkring en chokoladebutik - umm, med smagsprøve samt en fin kunsthåndværkerbutik, hvor vi så en trompet, af glas og fik en snak med glaspusteren i egen person, dybt fascinerede at man faktisk kan spille på den - trompeten.

3 kommentarer:

  1. Tak for sidst!
    Det var en hyggelig tur. Der er vist en, der har fået smag for hindbærsnitter :-)
    Jeg glæder mig til at se Bindesbøll broderiet. En eller to tråde?

    SvarSlet
  2. Anonym4:22 PM

    Tak for tippet om hindbærsnitterne... dem må vi afprøve om et par uger ;)
    Det lyder som om, det var en dejlig tur.

    SvarSlet
  3. Århus er en fin by - god tur :-)

    @Ulla - det bliver med delt tråd :-)

    SvarSlet