tirsdag, maj 03, 2011

Oplevelser på banen

DSB er (ufrilligt) hovedperson i en mindre spændingsroman i øjeblikket, om millioner, der forsvinder, udlandseventyr osv.
På det lidt mindre plan kan der også være oplevelser at hente, og det er ikke altid statsbanerne, der skriver manuskriptet.
Sidste uge, samme dag: Først langsom kørsel og ekstraordinært stop i Slagelse, med besøg af politiet. Derefter fortsatte vi til Odense, hvor vi måtte vente på en læge. Det forlyder ikke, om der var sammenhæng mellem de to begivenheder.
I går var jeg selv skyld i spændingen, da jeg skiftede lidt frem og tilbage mellem to tog på Kbh. H, med det resultat, at jeg glemte min taske i det ene tog. Heldigvis det bagerste af de to. Så jeg stod af lyntoget og efter længselsfuld ventet på Odense Banegård kunne jeg drøne ind i det efterfølgende intercity-tog. Tasken stod ikke, hvor jeg havde efterladt den, men i stedet hos den flinke togfører. Gys, og glædeligt gensyn.

Sjældent har jeg været så glad for at se min arbejdspc, og taknemlig for at der ikke var sat en RulleMarie på sagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar