mandag, maj 23, 2011

En født klassiker

Det ser ud som en født klassiker - den grå Vanilla.
Let, fin pasform og virker meget anvendelig.
Knappperne mangler, dem skal jeg lige tænke over. De skal være små, spørgsmålet er, om de skal være ens, mørkegrå, eller jeg skal dykke i posen med forskelligtfarvede knapper. Det kunne godt blive det sidste.

Modellen kunne også gøre sig som jakke - uden knapper, eller der kan monteres lynlås.
Jeg er glad for kanten, som giver det 'ekstra', der løfter modellen. Samtidig er modellen så let i strikken, at den bærer sig flot, og de vandrette masker er også lidt ekstra pift.

Fakta: 195 g. gråt Luksusgarn fra Rasmilla til en str. M. Det er en ret lille str. M - siger strikkeren, der ikke har kontrolleret strikkefastheden. Modellen er oprindeligt i Højlandsgarn. Silkeblandingen er muligvis lidt mindre fleksibel end det rene uldgarn, som måske vil glattes lidt mere ud ved de vandrette masker. Den første pind efter bliver lidt løs.
Pind 3 og 3½, hhv. bambus og træ. 
Mønsteret er helt autentisk Vanilla fra Amimono 2010 hæftet. Der er ikke lavet ændringer. En super grundmodel til en cardigan med v-hals og indsatte ærmer, som jeg synes får en fin pasform. Jeg har endda holdt mig så meget til opskriften, at jeg ikke har strikket ærmerne på rundpind, så der er en del sammensyning.
Super sjovt med to nye teknikker - vandrette masker og biser, samt en rigtig fin kant. Den kan der eksperienteres med, i forhold til at sætte lynlås ind og andre finurligheder. Farveskift, måske? En lækker, lille sommertrøje, som er fin nok til jobbet, let nok til at gå over en t-shirt og en model, som kan modificeres på forskellig vis - taljering, længde i krop og ærmer etc. 

3 kommentarer:

  1. Den er fin og lige nemlig en vaskeægte klassisker. Vi ses jo meget snart.

    SvarSlet
  2. Tak - ja, jeg har store forventninger til sommerbrugen.
    Og det gør vi nemlig :-)

    SvarSlet
  3. Den er superfin - og ligner helt klart sådan en, der bliver slidt til sidste tråd.

    SvarSlet