onsdag, oktober 06, 2010

Truende garnmangel overstået

Uha, uha.
På én af de uger, hvor det kan knibe at huske, om det er tirsdag, onsdag eller torsdag var jeg passager hos Kæresten på vej hjem fra København. I forvejen var jeg strikkemæssigt lidt presset, fordi jeg havde afsluttet den igangværende sok til niece1.
Der var en rest garn tilbage, så de sidste masker på sokken blev sat på en tråd, til senere sammensyning og en fingerløs handske i eget frie design blev startet og er nu på pindene. Der blev strikket på vejen, afbrudt af en enkelt forretningsmæssig telefonsamtale og regelmæssig servicering (i form af Irmas havrekiks) af chaufføren.
Det gik lystigt der ud af, men på Vestfyn begyndte situationen at se truende ud, og den sarkastiske chauffør nævnte muligheden af at sætte mig af, for at jeg kunne gå på fårejagt. Uden et får i sigte, og med regn på ruden valgte jeg at blive ombord i bilen og vel hjemkommet er her beviset på, hvor tæt vi var på garnmangel.
Nu er der fundet nye forsyninger frem fra lageret, så strikkeriet kan fortsætte. Pyh. Den mørke er til at gøre handskerne færdige og den lyslilla er til et par strømper til niece2.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar