mandag, juli 05, 2010

En award kom forbi

Tak til Kvist og co (eller skulle man sige Fru Kvist ;-) ) for en award og påskønnelsen af løbende statusrapporter om strik og andet godt fra mit sted på jorden. Jeg følger opfordringen, allerførst billede af awarden


Og så syv ting om Kirsten. Nærlæsning af bloggen har måske afsløret nogle af dem, men som supplement til de løbende statusrapporter er her, hvad der kan læses som baggrundsinfo:
  • På trods af at jeg har uddannet mig i noget helt andet (matematik og økonomi) elsker jeg ord og har Ordnet (bare navnet på sitet) blandt mine favoritter. På mit job er vi begavede med dygtige sekretærer, som vogter leddet nidkært med hvad der slipper ud af skriftligt materiale. Jeg synes selv at jeg er god til at stave, mindre god til kommaer. Desværre er sekretærerne ikke imponerede. Ak.
  • Jeg synes motionsløb er KEDELIGT, så er det sagt. Praktisk og effektivt, indrømmet, men jeg vil meget hellere gå en tur. Hvis der skal sved på panden kan vi tale om at cykle eller padle. Det sidste udtales med tydeligt D, så tungen er næsten ude af munden.
  • Al slags missionering gør mig bekymret, om det er politik, religion eller livsstil. For at tage et af de lette mål, så ser jeg kombinationen af Kernesund og millionøsemetoden som en slags pyramidespil. Personligt er jeg både medlem af et politisk parti og har valgt stadig at være medlem af folkekirken, overvejelserne om hvad og hvorfor vil jeg begrænse til IRL diskussioner.
  • På det seneste er vi faldet af på den, ellers er det en dårlig dag, hvis hjemmet på bakken ikke har mindst 40 biblioteksmaterialer i hjemlån. Vi når ikke at læse/høre dem alle, men det er rart at have noget at vælge mellem.
  • Min musiksmag spænder vidt. Bach giver et bud på en mening, Beatles er gode til rengøring og afslapning, Beach Boys gør mig i godt humør, Billie (Holiday) er fantastisk, Bowie skal bare være der, og så er der TV-2...
  • I et af mine gemmer ligger der 15 farver og 2½ kg hvid uld, der skal kombineres på et tidspunkt.
  • Til første søndag i advent bestiller jeg altid mindst ½ kg julethe fra Chaya, som sammen med Mahalia Jackson og en genbrugelig adventskrans sikrer den rette stemning af juleforberedelse (og vigtigt -med et minimum af indsats).

Med denne runde slutter legen, og jeg vil nævne et par blogs, som jeg har fornøjelse af at følge med i:
Formand(inden) for spindeforeningen, Karin Hørkilde, personificeringen af garngalleriet, Birthe, og Lykkefanten og Emmes skønne blogge
Skægt at læse med, tak fordi I gør jer ulejligheden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar