onsdag, juli 23, 2008

Den store klædeskabsmassakre

Helst halvårligt og mindst årligt er der behov for, hvad der føles som den store klædeskabsmassakre. En relativt kritisk gennemgang af porteføljen - hvad er slidt, hvad er alligevel FOR utrendy. Skulle der være ting, jeg ikke kan passe længere?
Det føles sjældent let - grundlæggende har jeg det dårligt med at smide ting ud, som ikke er i stykker. Ofte er der også en begivenhed eller en oplevelse knyttet til. Således har jeg lige smidt en nederdel ud, som for flere år siden var med i London på en tur med en veninde/kollega, og det var en rigtig hyggelig tur. Sandalerne, som gnavede som pokker på turen er allerede røget, der må være grænser for hvad man gemmer på.
Nå, men nu er nederdelen, trods mindet, kommet ud, den er alt for lang og tung for mig. Heldigvis overlevede min silkekjole fra min allerførste italienstur - den kan jeg stadig passe :-)
Slutresultatet blev to store poser til forbrænding & genbrug. Der er alligevel en del, som selv jeg må erkende er i for dårlig stand. Så nu fik de kniven.Som biledet antyder har udrensningen dog ikke efterladt store gabende huller i klædeskabet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar