mandag, juni 02, 2008

Mere garn :-)


I dag var der en længe ventet pakke fra Markno. Den indeholdt mere silke-alpaca til en sød lille cape jeg har købt mønster til (via internetgruppen Ravelry, så jeg har det pt. kun virtuelt i mit elektroniske bibliotek).
Desuden et nøgle mere af det grønne, da jeg synes at det går lovligt hurtigt med at få brugt de 8 nøgler til sommerblusen samt et sæt Hundertwassergarn med opskrift til babytøj (drenge).


Det er herligt let og bekvemt at købe over nettet, eneste problem er at det går betydeligt hurtigere end at bruge garnet. Den tendens kender jeg desværre alt for godt fra andre interesser, man skal jo nødigt gå ned på udstyret! Det varer sikkert ikke længe inden vi får fyldt de nye skabe, der er på vej som en del af den kommende renovering af huset. 25 ekstra kvm får hurtigt ben at gå på :-)

I forhold til at der nu er kommet ca. 1 kg nyt garn ind ad døren hjælper det fedt at jeg i går brugte 18 g af det ægte lager til et hæklet bælte til min 'farmorkjole'. Men - lidt har også ret og bæltet blev engentlig sødt. Desuden får det farmorkjolen til at se lidt mindre sækkeagtig ud. Jeg havde begge dele på i dag for det er simpelt hen varmt hen ad eftermiddagen og så er det rarest med en let sommerkjole.

2 kommentarer:

  1. Ha! Jeg vidste det! Sådan er Ravelry bare. Jeg har indført garnstop for 14 dage siden (pga. SABLE = Stash Acquisition Beyond Life Expectancy), og har indtil videre kun overtrådt det to gange, hvoraf den ene var i en højere sags tjeneste. Du er godt på vej!

    SvarSlet
  2. Hej Lise

    Ja - du kender mig jo :-)
    På vinområdet er det lykkedes mig at komme i kontrol - med et enkelt nyligt tilbagefald, så der må gang i strikkepindene :-)

    SvarSlet