tirsdag, juni 24, 2008

En fredelig weekend

Sommermorgen, med sol og jordbær i haven. Til nu er det dog mest solsortene, der har fået glæde af dem. Vi har også italiensk grønkål, som gror fint. Den tørre sommer har vist lagt en dæmper på sommerfuglelarverne.
Der er dog andre dyr, der har næbbet ude efter grønkålen, den passer perfekt i højden for en fasan at stå og nippe af. Så fasankokken står bred og mægtig og nipper mens hønen støvbader i min spæde persille. Vi har heldigvis andre fødekilder end køkkenhaven alene, så de får lov.


Den netop overståede weekend var en af de stille, hvor vi kunne nyde en weekendmorgen af de gode, med nybagte boller (og brød til frokosten) og den gode appelsinmarmelade (med rosmarin). Lidt lørdagsindkøb, ned og mærke på lidt garn og hjem med et par pinde som var nødvendige til babybukserne. Pind 2 - det er altså rigtig tyndt. Godt det kun er kanten.

Søndag var endnu mere tilbagelænet og en af de søndage, hvor det ikke er nødvendigt at starte bilen. Det er et godt mål for min weekend.


Roen betød også strik, så jeg kom i gang med babybukserne, godt videre med min grønne sommerbluse og godt i gang med første ærme i min kjole.

Hele kroppen på kjolen er færdig på nær 1 pind - nøglet slap op og nu venter jeg lige til jeg er færdig med ærmet inden jeg vinder det næste fed op. Det går hurtigt med ærmerne, det er længe siden jeg kan huske at jeg har strikket så hurtigt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar