lørdag, juni 28, 2008

Husets bedste maskine

Opvaskemaskinen har en dejlig, stille summen, som er en herlig baggrund for andre sysler end opvask en lørdag formiddag. Opvask i hånden kan være hyggeligt og en god anledning til en snak. I forvejen sidder vi længe over maden, så når vi er færdige er det godt at kunne komme videre. Hverken opvaskemaskinen eller Robert er dog den bedste maskine vi har, selv om jeg nødigt ville undvære nogen af dem.
Husets bedste maskine efter min mening er dog denne, min gode køkkenmaskine, som jeg fik til min 21 års fødselsdag. Dvs. der er en solid historik på den, når jeg siger at det er min bedste maskine :-)


Takket være den laver vi morgenboller og frokostbrød. Medisterpølse en sjælden gang til jul. Når datteren passer hus prøver den noget nyt - smoothies. Når vi er hjemme kan det ske det bliver til mayonnaise eller hjemmelavet pesto. Vaniliekranse til jul kan vi også klare, og rødkål, og revne gulerødder hvis julen har varet for længe.
Dagens brød er her:Et almindeligt langtidshævet brød med et mix af almindeligt hvedemel, hvedeklid, havregryn og hvad bagermesteren ellers har lyst til aftenen før. Denne udgave er ret enkel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar