tirsdag, januar 01, 2013

Glædeligt 2013

Godt nytår til alle!

Sammen med gode venner fejrede vi nytåret i går. Vi indledte som altid med champagne til Dronningens tale, i år suppleret af fint pyntede rugbrødshapsere. Her under produktionen, som blev kyndigt ledet af veninden. Det smagte præcist så godt, som det så ud. Hendes fortid som (studerende) medhjælper i et større køkken kom til god nytte her. Derefter gik menuen slag i slag, heldigvis er der udvalgte rester til i dag. Undervejs fik vi blandt andet sat x ved at have prøvet canadisk vin - icevine. Afgjort interessant, jeg var ikke klar over at der blev lavet vin i Canada, men med en betydelig fransksproget befolkningsgruppe siger det vist mere om min uvidenhed end om Canada.

Undertegnede gik i brædderne lidt over 12 på grund af en heftig forkølelse og derfor var morgenen i dag helt uproblematisk. Bortset altså fra at jeg stadig kan hoste og sprutte, lige som det våde fyrværkeri i nat. Til gengæld kan jeg nu i aften nyde adskillige raketter der fyres af i tørt og klart vejr.

Dagen i dag har budt på fantastisk sol og jeg håber at det må være et godt varsel for det kommende år. De bedste ønsker til alle. Tak for kommentarer i 2012 og på gensyn i 2013.



2 kommentarer:

  1. Godt nytår, Kirsten!
    Jo, jo - Canadisk ice wine er fine sager. Og man skal næsten se det (og smage) før man tror det.....

    SvarSlet
  2. Godt nytår! Mmmmmm ice wine er en af mine dyre laster, som jeg har slæbt med hjem fra staterne. Både de rigtoge og den fryserfremstillede version er gode dessertvne ;-)

    SvarSlet