mandag, februar 27, 2012

726 masker og så gange 2

Farverne er fundet og jeg har slået op.
726 masker, og endda to gange. Første gang slog jeg op på den fortsættende pind (3,75 mm). Derefter faldt blikket på teksten i opskriften 'slå løst op', ja, tak, jeg har ikke strammet, men er det løst nok?
I alt fald, af med det hele, og forfra på pind 5, så regner jeg med at løst er løst nok.
Nu er jeg så i gang med 3 r 720 vr og slut af med 3 r. Ikke lige et projekt, hvor 'jeg skal lige hen til enden' gælder.
Projektet er (naturligvis) fra Helga Isagers nye bog, det stribede sjal, i farver efter eget humør.
Jeg glæder mig meget til at strikke sjalet, og lege med farverne. Det mangler selvfølgelig voldsomt i garderoben.

6 kommentarer:

  1. Wouw ! Jeg behørigt imponeret... kun et brækket ben i stræk ville få mig i gang med så stort et projekt !
    Jeg glæder mig til at følge udviklingen. God fornøjelse !!
    Quinden

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have :-)Maskeantallet falder hurtigt på sjalet, der skal kun bruges ca. 100 g i alt, så der er grænser for projektets størrelse.

      Slet
  2. Hold da op, det er godt nok mange masker. Det er da et tålmodighedsprojekt. Alene tanken om at slå 720 masker op og så tælle efter bagefter kan give mig sved på panden. Tørklædet er dog meget smukt, så det er arbejdet værd.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mellemtider, som i mærke for hver 100 masker kan anbefales. Tørklædet er smukt og helt enkelt, og i øvrigt en fin stashbuster.

      Slet
  3. Den glæder jeg mig til at se - skal helt klart også strikkes af mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. I rød, eller?
      Ser frem til mange variationer i blogland

      Slet