fredag, december 30, 2011

Farmors sybord

 














Farmors sybord er blevet fundet frem fra gemmerne hos mine forældre og slebet efter alle kunstens regler (ikke af mig). Nogen nytte skal der jo være af maskinparken. Bordet er fint snedkerarbejde, med fine skrå samlinger og tilpas enkelt til at det også går i et 2012-rum, uden at det er et 'navn'. 
Der kan bo en del broderi i kurven under bordet og der er plads til forskellige sysager i den fine skuffe.
Jeg er glad for at få lov at få det, og kunne bruge det lille fine bord, som det er tænkt. Kendere, dvs. mine forældre, bør bemærke, at det er lykkedes at fjene randmærket på bordet.
Helt tilsvarende har jeg også farmors kagerulle, selv om jeg ikke bager lige så mange medaljer, som hun gjorde. Medaljer med creme og hvid glasur hørte med til enhver sammenkomst hos farmor.

2 kommentarer:

  1. Iiihhhhhh, hvor er det bare fint!! Sikke et skønt bord - enhver nørkler vil elske det :-)

    SvarSlet
  2. Nøj du er heldig!
    Jeg har drømt om lige præcis det sybord de sidste 10 år. En eller anden dag, så lukker jeg øjnene og trykker "godkend" hos en antikvaritetshandler.

    SvarSlet