mandag, december 12, 2011

December må være den korteste måned

Det sker hvert år, ca på denne tid at jeg går fra fornemmelsen af 'der er lang tid til jul' til 'hov, det er jo snart jul og jeg mangler...(indsæt selv gaver/juleforberedelser)'.
Således også i år, godt hjulpet på vej af at der kun var én dag sidste uge, hvor jeg kom hjem til min normale tid, og var hjemme om aftenen. Derfor havde vi også travlt lørdag formiddag, hvor vi fik bonussønnen med familie til frokost. Jeg pakkede gaver ind på samlebånd og i rekordtid lørdag formiddag, for at sikre gaverne mod store og små nysgerrige blikke. Besøget var rigtig hyggeligt, og det blev til æbleskiver og julethe om eftermiddagen. Der ligger stadig Duplo i stuen, efter en eftermiddags fri leg. Lillebror sov det meste af tiden, han er som knapt tre måneder gammel stadig i sove/spise/kigge/mere sove-rutinen.

Der ikke bliver strikkede julegaver i år, det er sikkert. Det kniber også med at få strikket flere julekugler, da jeg har lånt en del af min strikketid ud. Den ene julekugle, det blev til har til gengæld inspireret én af mine kolleger, som har strikket en stribe som den børnesikre pynt til de nederste grene på juletræ, og jeg er da lidt stolt over at hun er gået i gang.
Kærestens sokker er dog blevet færdige, uden billede, da de ikke er særligt kønne, farvemæssigt. Teknisk set er de helt fine, med pæne optagninger på hælen etc., og Brugsens strømpegarn er næsten uopslideligt, så jeg regner med at de bliver hos os et stykke tid. Indenfor matriklen, vel at mærke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar