lørdag, august 20, 2011

Fra biblioteket

Lørdagens faste rutine er også et check af kontoen hos biblioteket. Borte har taget de lange hjemlånslister, som engang hang på vores køleskab, og kostede et kompliceret bogholderi over hvornår det var tid til aflevering. Nu ser jeg det online, og hvor er det meget nemmere. Ikke at jeg helt undgår bøder, på mystisk vis sker der en smutter af og til, men hvad. Det er en meget lille brugerbetaling, i forhold til det antal bøger vi låner.
Denne formiddag, efter afleveringen meddelte kvitteringen, at der var et et-cifret antal hjemlån, og det går jo ikke. Det er vigtigt at holde udlånsstatistikken oppe, så jeg tog en hurtig tur rundt.
Bemærk, at biblioteket havde fundet Hønsestrik-bogen frem. Den måtte naturligvis med hjem.
Fra hylden af nye bøger fandt jeg denne, med en forjættende titel. Det vil være skønt, med en sådan indsigt.
Endelig den sidste, som ser voldsomt spændende ud, og handler om vævning, med specielle garner. Fokus er i høj grad på materialet - uld, hør, metalgarner osv. Der henvises blandt andet til et spændende sted: yarn.dk


Det er nu ikke akut med at få en ny hobby, der er projekter nok på bedding, men engang... 
Væven, og de muligheder, der er i kombinationen af trend og islæt, samt materialevariationer, som bogen her viser mange gode eksempler på, har fascineret mig i mange år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar