tirsdag, august 23, 2011

Aktiv weekend

Dejlig weekend – lørdag var vi til markfest, landboerens svar på gadefest. Vi bor ikke så tæt, nabobegrebet kan godt omfatte mennesker i et par kilometers afstand. Det er hyggeligt at få snakket med nogle af de omkringboende, få de seneste røverhistorier og en opdatering på historierne om dem, der byggede vores hus, og ikke mindst at deltage i en fest, hvor der kan cykles til og fra. Det skal bemærkes, at vores forgængere i huset ikke var med til festen, men hvert år hører vi en ny historie om dem. Jeg er spændt på, hvor mange historier, der er endnu.


Søndag var Kæresten tidligt oppe, for at køre datteren (i retning mod hendes arbejde). Lørdag havde han været i Århus med hendes katte, så jer, der tror, at børnerelateret transportvirksomhed stopper, når de får kørekort kan godt tro om igen ;-) Hun har været på besøg for at skrive opgave og vi håber det er gået godt.

Da han kom hjem, var jeg kommet op og i gang med forberedelse af morgenmaden. Vi blev hurtigt enige om en kajaktur efter maden. Som sagt, så gjort, alt ligger næsten klart, så efter lidt hurtig mad, gik der et kvarter så var vi ved den lille lokale bådebro og kunne sætte kajakkerne i. Det var en smuk tur, hvor halvdelen af turen var på næsten blankt vand, så vi kunne drive lidt med strømmen og kigge ned på havbunden. Krabber, der bliver opmærksomme på en passerende skygge spæner. Sidelæns, naturligvis.
Undervejs så jeg den største ørred, jeg endnu har set i fjorden springe op ad vandet. Wow. Kameraet var ikke med, og det gik så hurtigt, at det heller ikke havde gjort en forskel.

Vi roede i tre timer og kom næsten til Rosenvold Camping. Da vi kom tilbage konstaterede jeg, at jeg var svedig og klam alle steder, der ikke havde været i fri luft. Selv solbrillerne havde dugget på et tidspunkt. Lækker tur, hvor vi var i havn inden middagssolen slog til for alvor, og undgik solstik. Jeg undgik vabler denne gang, er i stedet ved at opbygge nogle 'kajakpuder' på tommelfingrene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar