lørdag, marts 13, 2010

Stort og lille projekt og en garn-goodie

Efter at have hæftet den sidste ende har jeg givet mig til en større opgave, som kun har to ender. Et Chartwell sjal i 100 g lækkert gråblåt merino/silkegarn fra the Yarn Yard. Der er ca. 800 m i nøglet og jeg regner med at der er nok til sjalet. Lige startet, og jeg skal lidt længere inden pindestørrelsen evalueres. Desuden har jeg brug for en vaskeprøve inden jeg vasker bilerne, og jeg forener det med huestrik til den unge mand. En miniudgave af Turn a Square, med restegarn fra trøjen. Samtidig får jeg udforsket at lave usynlige overgange mellem striber, så det tydelige trin ved farveskift skjules. Forbløffende nemt, absolut anbefalelsesværdigt.
Endeligt, så er jeg blevet den glade ejer af to fed Wollmeise superwash, dvs. 300 g i græskarfarvet. Superfedt, tyndt, og nu går jeg og overvejer en vest med snoninger eller lignende. Forventningens glæde :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar