tirsdag, marts 23, 2010

Ordleg

I færd med en højst respektabel øvelse, hvor jeg havde brug for at vide, om det hedder videndeling eller vidensdeling (det viser sig at begge former findes, den sidste er tilsyneladende lidt mere brugt) faldt jeg over Den Danske Ordbog, som har en sjov ordleg her.
På forsiden er en liste over foreslåede ord, og jeg voterer med mig selv om nogle af familiens 'hjemmelavede' ord skal med - f.eks. synes jeg at 'skidtling' og 'hunchmode' godt kunne få en større udbredelse.
Tilsvarende finder jeg heller ikke 'startitis' i ordbogen, og det er da en fejl, så vidt jeg kan se i blogland (som sjovt nok heller ikke findes), hvor startitis er et meget udbredt fænomen.
Det gælder også på bakketoppen, hvor der blev sat tre projekter i søen i weekenden, og gjort ét færdigt. Det er Kærestens sokker, mere om dem i en senere post.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar