søndag, marts 14, 2010

Discovery sok og to modellaer

Den anden discovery sok er nået til opklipningen til skaftet. Strikkeren havde glemt at sætte den angivne snor i en midtermaske, som skal sikre at det er den rigtige række at der klippes i. Jeg tog en hæklenål og trak lidt i masken inden jeg klippede, for at være sikker på at det ikke var en af de blivende masker på wiren, som jeg havde saksen i. Det ser rigtigt ud, og det er nok en god ide at huske at markere en 'sikker' maske at klippe i. På billedet er maskerne samlet op på pindene, wiren kan ses og livlinen sidder stadig i. Den har jeg først tænkt mig at fjerne efter et par runder, når jeg kan se at alt sidder som det skal. Hælen er endnu ikke strikket sammen, den afsluttes med en aflukning fra indersiden, derfor gøres det som det aller sidste, så er der samtidig en mulighed for en sidste justering af pasformen. Klar til at strikke skaftet op, og endnu en sok uden huller ved kilen er på vej. Huen er færdig og har virket som vaskeprøve. 30 grader uldvask er ok i min maskine.
Begge bamser ville sidde model fordi den lille, tykke bamse kom først. Det kan Bølle ikke lade sidde på sig, så derfor kom han ned fra hemsen og har fået monteret huen. Fakta kort: 22 g cottonwool fra Gepard (dermed 36 m til årsforbruget), pind 2,75 (40 cm rundpind + strømpepinde)
Jeg har slået 80 m op og fulgt principperne i Turn a Square.

Ok sød, passende tæt i strikken og lun nok til at være velegnet til foråret til et lille hoved. Garnet er meget blødt og behageligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar