tirsdag, februar 17, 2009

Rejsebilleder fra Riga

Igen en tur til Riga. Denne gang med en lille smule tid til fods i byen, i transit mellem de forskellige mødelokationer. Der er mange, mange smukke bygninger i byen, her er bare to. Den ene fordi jeg ikke kunne stå for den lokale udgave af 'Richard Wagner Gade'.
Der er små boder med strik på gaden, og vi taler om frostvejr i disse dage. Godt indpakkede kvinder står og sælger strikkede sokker og vanter. Iføgle mine lokale kilder er det et symptom på den lokale økonomiske krise, gadesalget af vanter var åbenbart i aftagende i takt med den stigende velstand, men nu blomstret op igen som en mulighed for en supplerende indtægt. På den konto er jeg lidt ekstra tilfreds med at have købt et par og jeg har checket, der står ikke 'Made in xxx' indeni. Det er lidt groft garn og dobbeltstrik hele vejen, så de er tykke og virker solide. Farverne er også ok for en lidt forsigtig dansker. Desuden synes jeg det er lidt sjovt at se det traditionelle stjernemønster her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar