søndag, november 16, 2008

Søde minder

Den lille folder her er nu det eneste fysiske minde om en dejlig aften på Thomas Hermanns nye gourmetrestaurant. Anledningen var en venindes fødselsdag, som hun valgte at fejre med manér for et mindre, udvalgt selskab. Jeg kan kun beklage for de, der måtte melde afbud.
Dejlig mad, glimrende vin, godt selskab. Kammusling, pighvar, skipperlabskovs, vildt, citronfromage og de mest nuttede små varianter over sønderjysk kagebord. Jeg spiste meget lidt dagen efter, for det var altsammen godt og i overskuelige portioner, så der var plads i maven til at smage det hele.
Mit personlige forbehold var potkäsen. Der slog mine sønderjyske rødder ikke til, det var for koncentreret gammelost. Min sønderjyske morfar ville måske ha' været skuffet, men ak, den var for stærk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar