søndag, november 16, 2008

Læsning

Lidt læsning er det også blevet til. Den første burde være udgivet som lydbog med forfatteren som oplæser. Den er kort, med en del morsomme indslag om den byrdefulde tilværelse som digter (for ikke at tale om digterens ægtefælle, som dog lader til at have vænnet sig til byrden). Hele tiden mens jeg læste hørte jeg Rune T. Kiddes stemme for mit indre øre. Hvis den kommer som lydbog skal jeg høre den, den er meget mundret og med en god, gammeldags fortællerstemme.

Fortællerstemmen er noget anderledes for den anden, Aminas breve. Jeg synes den er godt skrevet og et tankevækkende indlæg om sindslidende. Interessante situationer i samspillet med behandlersystemet, som godt kan gøre mig lidt bekymret for hvordan vi behandler svage og uforudsigelige mennesker. Forfatteren lægger ikke fingrene imellem i skildringen af den ubehagelige del af samfundslivet, hvor jeg som læser spekulerer over hvor råmaterialet kommer fra og hvor skillelinjen mellem fiktion og virkelighed ligger. Den var seneste indlæg i læseklubben.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar