onsdag, september 10, 2008

Efterår og røde bær

Efteråret sniger sig nærmere, gør det.
Solen skinner nu og fik de røde bær til at skinne så flot, så jeg var nødt til at gå ind og hente kameraet. Først et lille kig på fuglekirsebærrene gennem busken. Her var jeg en kylling og blev på stien.Lidt længere oppe er der en anden busk, som jeg faktisk ikke ved om det også er en kirsebær. Et helt rødt festfyrværkeri.
Selvfølgelig vil tjørnen også være med. En afstikker fra stien kostede en tur på halen, heldigt at der ikke kom nogen. Man (jeg) sætter mig mindre elegant, når det gælder om at holde kameraet højt fra jorden og det stadigt fugtige græs. Slåenbusken afviger med sine smukke blå toner. De bliver siddende længe efter at bladene er faldet. Heldigvis er de fint grønne endnu, i en snæver vending kan det stadig føles sommerligt og varmt. Der er også fortsat brombær, der dog knapt er så fotogene. Sultne insekter har allerede taget godt for sig af bærrene, så der er en del indtørrede og halvspiste brombær iblandt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar