tirsdag, marts 11, 2008

Dagens chok

Puha, der fik jeg dagens chok.
Økonomen kan godt lide at kende sin situation, så jeg gik på skat for at se min årsopgørelse for 2007. I og med at jeg skiftede arbejde er der altid en risiko for restskat, da jeg ikke rettede min forskudsopgørelse (dovenskab, ja). Nå, så jeg loggede ind og gisp - en restskat der var betydeligt større end jeg i mit stille sind havde regnet med. Hjernen stod stille et øjeblik og 'det kan ikke passe'. Det kunne det så heller ikke, for mit befordringsfradrag og indbetalingen til velgørende formål var ikke med. Det første betyder mere end det sidste, faktisk er det 6-cifret. Det gør en forskel om det er med, så det blev fluks tastet ind. Vupti, sorg blev til glæde vendt, for så skal jeg have penge tilbage... Skønt, for jeg har længe ønsket mig ... eller måske skulle jeg bare bruge dem til at fylde hullet op efter det årlige indkøb af togkort, befordringsfradraget kommer jo ikke ud af ingenting.

IT personen er lidt imponeret af hvor meget der kan lade sig gøre vha. selvbetjening og hvor meget Skat lægger informationerne til rette for borgerne. Det er ok.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar