torsdag, marts 08, 2012

Marts sokker #1

Jeg er optimist og giver sokkerne nummer denne måned, fordi jeg regner med at få et par sokker mere af pindene denne måned.

Fakta:
Jeg er nødt til at begynde med garnet, mit nye favoritsokkegarn, Big Fabel. Der er gået 145 gram i gråt/hvidt til et par herresokker.
Pindene er 15 cm bambusstrømpepinde, str. 4. Det giver mig en passende fast strik, og de halvtykke pinde er herligt effektive. Disse er så tykke, at jeg ikke får krumme pinde ud af strikkeriet.
Mønsteret er en personlig udgave af et basismønster (Etus). 44 masker i omgangen passer til Kærestens fødder. Det interessante her er tåen, som er slået op med provisional cast on, hvor tåen strikkes først, og derefter strikkes foden. Hælen er også strikket med forkortede rækker, og er en af de mere vellykkede udgaver af hæltypen, fra min hånd.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar