mandag, marts 05, 2012

Februar 2012

Ingen spændende rejser, til gengæld flere kortere udflugter. Så mange, at Kæresten fandt det nødvendigt at booke mig til en hjemmeweekend. Hmm.
Måneden der gik fra klingende frost og den varmeste vinterfrakke jeg har til premiere på forårsjakken. Imponerende, i løbet af bare fire uger.
Kultur – 1 x teater og 2 x jazzkoncerter.
Venner – strikkeklub og Wordfeud (jeg får som regel bank af FruKvist, heldigvis er der andre, som jeg kan slå).
Mad i forskellige varianter – franske fyldte pandekager, kinesiske småretter og dansk/franske kokkerier.

I starten af måneden var jeg med en veninde på et fransk pandekagehus til frokost. Det var i de kolde dag, så solen skinnede og det var alligevel ikke rigtigt vejr til at spadsere rundt i København. Pandekagehuset ligger lige ved siden af de nye Torvehaller (lækkert sted, jeg gad godt have dem rundt om hjørnet) og blev af veninden erklæret børneegnet. Dejligt afslappet og charmerende, udmærket mad og rimelige priser.

I embeds medfør overnatter vi af og til i København, og således også i februar. Når der er mulighed for andet end de hjemlige kødgryder skal det udnyttes, her kinesisk. Dim Sum serverer lækkert og moderne kinesisk mad. Nogle af serveringspersonalet taler endda kinesisk, konstaterede naboselskabet (8 kinesere taget med ud af en enlig dansker). Spændende, veltillavet og langt ud over hvad jeg ville gennemføre hjemme.

Vinterferien blev en halv eftermiddag i Århus. Anledningen til Århus-turen var en teatertur, Jeppe på bjerget. Tja, bom bom, hvad skal man sige om opsætningen, moderne? Jens Albinus spiller fantastisk som Jeppe. Han er endnu ikke oppe på siden af Søren Sætter Lassen som min mandlige yndlingsskuespiller, men Albinus er dygtig.

Inden forestillingen spiste vi på cafe Hack. Jeg må tilstå at jeg var lidt skeptisk pga radioprogrammet af samme navn. Vi indtog bordet på scenen, suverænt bord med en dejlig vindueskarm at hænge op ad, fin udsigt over lokalet og meget fredeligt. Maden var fremragende, blandt andet årets første stenbiderrogn. Cafe Hack kan regne med mig igen, hvis vi skal i Århus Teater.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar