mandag, april 25, 2011

Opdatering - julebroderi

Ufrivillige UFOer er et kedeligt emne, og juletræsbroderiet var ved at ende der, på trods af Ullas heppen. Nu har jeg fundet ud af hvorfor.
Der var for mange fejltællinger til at det var sjovt, og i første omgang fik læselampen skylden. Senere blev det småt printede varedeklarationer, det var galt med, de rutter heller ikke med skriftstørrelsen. Det er dog sjældent, at der er dæmpet belysning i supermarkeder, så jeg begyndte at fatte mistanke til, om der var en anden årsag end dårligt lys.
I starten af ferien fik jeg taget mig sammen til at gå forbi en optiker, som beklagede meget, men hurtigt skyndte sig at konstatere at det var et fænomen relateret til dåbsattesten. Tag den - langsynet pga. fremskreden alder.
Færdigbriller er ikke kønne, utålmodige Kirsten er dog godt tilfreds med at problemet kunne afhjælpes med hurtige briller til 20 kr. En mere vedvarende løsning følger senere. 
Med mine nye hjælpere og en nyindkøbt broderiramme er der blevet taget et par sting mere på juletræet, det er blevet meget sjovere, nu jeg ser trådene i stoffet helt klart. Jeg er begyndt at spekulere i, om det skal indarbejdes i en jule-thevarmer, eller hvordan jeg skal få det brugt på en nutidig måde.
Under alle omstændigheder, smukt er broderiet, jeg er begejstret for de smukke, stille farver.
Det næste broderi ligger klar og venter, i mere sommerlige farver.
Håber I alle har haft en god påske og nyder også denne solskinsdag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar