søndag, januar 16, 2011

Miles and more

Der strikkes, og strikkes og strikkes. Miles of knitting, dog knapt en mile i virkeligheden (ca. 500 m faktisk).
Det bestilte topstykke er ved at tage form, mens bagtankerne hviler. Heldigt? for niecen blev faster ramt af forkølelse og feber, ca ved omgang 15, hvor linjerne i værket er lagt, og det alene drejer sig om at tælle omgange til næste udtagning. Så jeg har været snotøgle på sofaen og strikket. Nu begynder det at ligne noget, og der er endnu 50 g garn, rigeligt til at forvandle en tunika til en pigekjole.
Ærmerne skal lige sluttes af, og grovplanen er at strikke godt ind i tredje nøgle garn, afsluttet med en prøvning på lørdag, når jeg skal til Fyn. Jeg håber at farven bliver godkendt i virkeligheden, og har ind til nu nydt at strikke med Rasmillas Luksusgarn. En uld/silkeblanding, der virkelig fungerer. Heldigt, at jeg 'lige' kom til at købe nogle nøgler sølvgrå med til en cardigan til mig selv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar