torsdag, november 11, 2010

Gråsorte cumulusskyer

Det går hurtigt på de tykke pinde, og den tykke Geilske uld (nu udgået) giver en herlig struktur. Kroppen er færdig, og jeg er ganske fornøjet med modellen, som er konstrueret på en anderledes og morsom måde. Der er den øverste række snoninger, der starter trøjen og er strikket på tværs, og derefter forkortede rækker til at give facon til hals og nakke. Interessant måde at formgive en trøje på, som jeg glæder mig til at se færdig.
Garnet er mørkere end billedet viser, næsten sort, med brune og hvide nister. Desværre udgået, for det er dejligt at strikke i. Jeg var en af de heldige, der gjorde et kup ved slutudsalget, så trøjen kommer til at koste ca. 200 kr i garn. Det er da et scoop, som min vinmand ville kalde det.
Her ses strukturen lidt bedre. Der er behov for en vask, for at alle mønsterets detaljer falder helt på plads, i en jævn struktur. Pind 6,5 giver en ret luftig strik, og der er kun brugt knap 300 g til kroppen, så det bliver en relativt let trøje i forhold til det rustikke udseende.
Næste skridt er at få samlet masker op til ærmer. Det bliver strikket med magic loop, da jeg ikke har haft det store behov for at investere i strømpepinde str. 6,5, og på nær disse ærmer heller ikke kan forestille mig, at jeg får behov for dem. Gigantstrømper, tænker jeg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar