tirsdag, maj 04, 2010

Fra uldpølse til en slags garn

Efter at ha' øvet på noget hvidt merino har jeg kastet mig over en af portionerne fra Soctopus, Blue Faced Leicester fra Crown Mountain.
Her lagt ud på gulvet, i min overvejelsesfase. Varianten hedder så vidt jeg erindrer Northern Light ETA: det hedder Foot of the Mountain og var en specialfarvning til Soctopus. Der er ca. 100 g i blå/lilla/rosa/pink og hvid.

Efter et par forsøg på at spinde hurtigt og med ret lidt tvist, og en del banden, endte jeg med at skille uldbåndet op i mindre stykker og strække dem godt, så de lige er klar til at spinde. Så kører det til gengæld som en leg, dejligt lange fibre, som hæfter sig godt til hinanden. De første 50 g i et nøgle af en-trådet. Der spindes på sidste halvdel, mens jeg stadig overvejer om de skal tvindes sammen, eller jeg skal prøve noget andet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar