søndag, februar 21, 2010

Olympisk strik med mellemtid

Der strikkes på livet løs på bilerne, og første ærme er færdigt. Mellemtiden her halvejs i olympiaden er ikke imponerende. Det er endnu ikke fysisk umuligt at nå at blive færdig, hvis der strikkes i alle ledige stunder. Der er også kommet gang i for- og bagstykke, som skal deles på et tidspunkt pga. ærmerne. Så skal jeg strikke flerfarvestrik på vrangen, ikke min yndlingsdisciplin.

For at føje yderligere til den olympiske stress, så er jeg nervøs for om der er nok af bundfarven. Jeg har næsten brugt halvdelen, og er ikke helt sikker på at jeg er halvt færdig. Muligvis er tricket at der snart skal lukkes af til ærmegab, så der er 40 masker mindre pr omgang når jeg når derop.

I skrivende stund har jeg strikket 4½ række biler på kroppen og lægger an til ærme to som togstrik. Kanten forneden kan let strikkes on the road, det kommer til at knibe mere med flerfarvestrikken. Måske hæftning af ender, hvor der er rigeligt at gå i gang med.

Det bliver spændende at følge den lange opløbsspurt, hvor jeg har været nødt til at tage hjælpemidler i brug. Det er vist ikke doping at sætte plaster på sin strikkefinger, for at undgå at stikke pinden i den revne, der stadig ikke er helet. Den heler med garanti ikke, hvis jeg jævnligt rammer rent ind med en pind og det gør bare ooondt.

2 kommentarer:

  1. Fiine biler!
    Hep hep -X fingre for, at der er bundfarve nok.
    Ouch flerfarvestrik på vrangen. Kan man ikke klippe det op?

    p.s. Selv tak for sidst, det er var huggeligt. Blomsterne pynter på kontoret.

    SvarSlet
  2. Forrygende Flot Fweater (eller sådan noget)!
    Avs med fingeren! Prøvede det selv i julemåneden under adventsgavestrømpestrikning, IKKE sjovt, slet ikke med tynde pinde!

    SvarSlet