tirsdag, august 11, 2009

Sommerbluse

Så blev den færdig, mens det endnu er sommer :-)
Det er den gode del, samt at jeg er ret glad for farven. Endnu en gang må jeg konstatere at bomuldsstrik ikke er mig, jeg har dog her bøjet mig for Drops' gode sommertilbud og det faktum at sommerbluser sjældent gør sig i uld.
Mønster: Buttercup, str. S
Garn: Muskat, 7½ nøgle er brugt. Det sidste 1½ nøgle kan blive til vaskeklude!
Pinde: 4 (KP Harmony) og 3,25 (Addi, metal). Jeg var nødt til at gå ret langt ned i pindestørrelse for at få kanterne pæne og stramme nok.
Hot: Tjaa, jeg bruger den, for farven og faconen på overdelen er fin. I det tykke bomuld er A-faconen lidt voldsom om bagen efter min smag. Jeg betragter den ikke som helt vellykket, da den er lidt ujævn i strikken selv efter vask og den fine bølgede udskæring måtte stabiliseres med en opstramningskant. Opstramningen fjernede de fine bølger, som desværre væltede udad på grund af en løs kant og tungt garn.
Modellen er fin, og gør sig bedst i noget lidt lettere og mere elastisk garn, så udskæringen kan fungere som designeren har tænkt.

4 kommentarer:

  1. Umiddelbart herfra ser den flot ud, men du føler jo hvordan den sidder, og sommerbluser skal jo være i bomuld og det er jo tungere end uld. Håber du får den brugt, det kan være det hjælper med flere gange vask.

    SvarSlet
  2. Den er rigtig fin - den klæder dig godt og den gule farve er ret fantastisk til dig.
    :-) Britt

    SvarSlet
  3. Tak for kommentarerne! Det er nok bare piveri, og ja, farven er fin, så den skal nok blive brugt. Måske lidt strygning vil hjælpe.
    KH
    Kirsten

    SvarSlet
  4. Hvorfor kan jeg ikke gemme kommentarer her? Er jeg blacklistet eller kan jeg bare ikke tyde dine sære anti-spamord? Jeg ville ellers bare sige at blusen er flot og farvevalget modigt og klædeligt. Jeg vil gerne se den live, måske i morgen?

    SvarSlet