tirsdag, november 13, 2012

Meget kulørte strømper

Et impulskøb i en discountbutik, samtidig med noget gråt garn, der faktisk allerede er strikket op. I modsætning til det grå, som havde en lidt plasticfornemmelse er dette ok uden at være prangende. Det var prisen så heller ikke.
Det må være mine 20-strømper, da garnet kostede ca. 20 kr, der er 20 pinde i ribben, skaftet er 20 cm langt og der var 20 masker samlet op i hælen :-)
Fakta:
Opskriften er den helt klassiske glatstrikkede strømpe. Der er slået 64 masker op til en str. mig - str. 38 i sko.
Pinden er en 2,25 mm rundpind. Knitpicks træpind, og jeg har holdt forsigtigt på pindene. Det er lykkedes, uden at knække pindene.
Garnet er købt i Fakta, jeg har også set det i Brugsen. Mærket hedder Nobile. Det ses kun svagt på billedet, men det er desværre lykkedes mig at finde to nøgler med lidt forskellige nuancer i indfarvningen. Jeg faldt ellers netop for de klare, brogede farver. Skafterne er dog fra samme nøgle :-)
Der er gået 70 g af garnet.
Hot/not: Et par basisstrømper, til at blive lidt i godt humør af.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar