søndag, september 09, 2012

Sensommersøndag

Skøn søndag, nu hvor aftensmaden sagte snurrer på komfuret og i ovnen. Solskin og en eftermiddagsgåtur, hvidvin, hvidløg og persille. I ovnen er et eksperiment med kyllingevinger, og på komfuret en Carluccio-klassiker, gulerødder med hvidløg.

Der laves stadig styrketræning for ryggen, men heldigvis er det ikke alvorligt. Som min læge tørt konstaterede, så var det alligevel tiden (alderen) for styrketræning, og hun havde ingen holdning til hvordan, bare det blev gjort. Min læge er en meget no-nonsens dame, og hun har luret, hvad der virker på mig.

Mens jeg var immobil var jeg selvfølgelig nødt til både at strikke og læse, så nu er jeg færdig med 1q84. Fremragende værk, måske lidt langsomt i bind 3. Slutter med ægte japansk romance.

På strikkesiden har jeg kastet mig over halstørklædet, en kjole i færøsk uld efter egne tegninger samt den afsluttende runde på et Bredbånd i barnestørrelse. Desuden er der også et par spiralsokker på vej. Når man er yngste barnebarn og bruger str 20, så er det let at få sokker i fødselsdagsgave. Overskuddet fra farfars nyeste par passer fint.

Endelig et billede, hvor et eller andet (postbuddet?) har spillet os et puds. Sidste år var alle blomsterne i beddet hvide, og så vidt jeg ved er Skt. Hans urt en staude. Uanset, så er der to pink blomster nu. Mystisk.

 

 

 

6 kommentarer:

  1. Ih hvor er du produktiv, sikke mange ting du arbejder på.
    Sjovt med de blomster, er vi mon ude i noget origin of species her?

    SvarSlet
    Svar
    1. Somme vil kalde det ukoncentreret - jeg må indrømme, at de bliver ikke strikket flere masker af at de er fordelt på forskellige værker. Tak i alt fald, og om det er en mutation, eller noget andet

      Slet
  2. Det lyder som en skøn søndag.... Flotte ting du strikker, og vildt mystisk med blomsterne. Det må være en mutation eller en der er hoppet en farve tilbage eller noget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - det med blomsterne er mystisk. Vi har et bed mere, hvor jeg mener at de burde være pink, men er mest hvide??

      Slet
  3. Sjovt med det pink indslag i blomsterbedet (aner ikke noget om blomster, så jeg vover ikke en forklaring).
    Dine projekter på pindene ser rigtig skønne ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - det bliver også meget polygamt strik, først lidt på det ene, så lidt på det andet.
      Det var meningen at blomsterbeddet skulle være en smuk hvid ensfarvet kant. Det er hermed bevist, at det ikke er altid, at jeg får min vilje.

      Slet