torsdag, oktober 22, 2009

og her er de så

To herlige røde sager og beklager at billedkvaliteten er ikke perfekt. Præcis samme billede er i Ravelry, og der er det ok, så jeg vælger at skyde skylden på Blogger. Må jeg med største fornøjelse præsentere Snoninger og hætte i barnestørrelse.
Mønster fra Sanne B / Rasmilla, jeg har brugt str. 4 år i bredden på kroppen og str. 6 år + en sjat i længden og til ærmerne. Modtageren er 6½ år, lang og slank, så jeg håber det går og trøjen kan bruges mere end én sæson. Hun har heldigvis en kortere lillesøster. Ellers ingen modifikationer til mønsteret.
Garnet er 200 g Tvinni (indkøbt til formålet), på nær 5 g. Det var tæt på nervepirrende til sidst, og der var enkelte kontrolvejninger før det sidste ærme. Tvinni gør det ikke alene, der er også gået ca. 260 g Lucca, så nu har jeg brugt halvdelen af den cone, jeg købte sidste år til lagersalg.
Pindene: 4 (lige pinde, for en sjælden gangs skyld til kantribben, de lå nærmest) og 4½ KP Harmony til resten. Der skal også bruges en hæklenål til trenserne.
Knapperne er af plast, så modellen kan skylles op, og den har fået første tur på kold uldvask.

Hot - Ja! Det synes jeg, jeg vil også ha' sådan en. Håber modtageren bliver lige så fornøjet. Hætten gør den sej og den føles luftig med det dobbelte garn.

Tilsvarende er billederne i Ravelry af sokkerne også bedre.
Slutresultatet af Nutkin strømperne er at jeg har brugt 123 g af et bundt Hazel Knit Artisan Sock, som vejer 130 g. Der er en symbolsk rest, så jeg kan beundre farven.
Der er strikket på p 2½, metal KP. Garnet glider fantastisk på de glatte pinde, og til boomeranghælen har jeg det fint med metalpinde, så der ikke sker endnu en ulykke med knækkede pinde. Vi taler ikke om vold, men når maske + 2 omslag skal lirkes sammen i en vrangmaske er der behov for en pålidelig pind.
Et godt, tæt mønster, der ikke giver en klumpet sok, kun giver et mere interessant strikketøj og et flot resultat. Også hot.

Nu skal jeg ha' gang i den gamle garnvinde, så nye projekter kan komme på pindene.

1 kommentar:

  1. Den er superfin - den bliver hun glad for. Min til sønnen er også færdig - mangler bare at sy knapperne i og fotografere den....
    Skønne sokker også!
    KH,
    Britt

    SvarSlet