søndag, december 21, 2008

Den korteste dag

Heldigvis var solen fremme i formiddags, ellers skal jeg love for, at vi bliver mindet om at det er årets korteste dag i dag. Vi bor på højde med Billund og på DMI kan jeg se at vi ikke engang har 9 timers dag i dag. Det er allerede ved at være slut nu, for i dag.
Vi er så priviligerede at have udsigt, derfor mærkes det meget tydeligt når det er gråt og diset som i dag. De mest tågede dage er det som at bo under en thehætte.
I formiddags havde vi fornøjelse af udsigten, i dag til jagt på godset. Nu har jægerne indstillet skydningen, det var ellers lige en tid for jagthundene. Der blev løsnet et par skud, så mon ikke de fik en enkelt fasan. Der er flere endnu, ude under vores fuglebræt. Det lille rådyr var også lige gennem haven i formiddags. Han er vældig velnæret efter at have guffet min persille i køkkenhaven, rødbedeblade etc. Skurk! Nu husker jeg at lukke lågen til køkkenhaven igen, for han bliver så forskrækket, hvis vi går ud i haven. Hvis han er i køkkenhaven risikerer han at løbe ind i drivhuset eller sidde fast i trådhegnet, og det vil jeg helst ikke ha' på samvittigheden.

Nu er der heldigvis kun én dag i Kbh og én dag på hjemmekontoret, så er det ferie! Ahh, jeg kan allerede mærke det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar