lørdag, december 11, 2010

London i mørke

Kombinationen af at det er december og at anledningen til rejsen er et kursus i embeds medfør betød at jeg har oplevet London i mørke et par dage tidligere på ugen. At rejsen er i embeds medfør betyder at tiden til at kigge butikker har været begrænset, men et par enkelte butikstjek er det dog blevet til.

Godt pakket ind, efter skrækhistorier om sne og kaos i Londonområdet ankom jeg søndag eftermiddag, til let solskin og ikke et gram sne inde i byen. Retfærdigvis skal siges at der var en del sne ude på landet.

I anledning af at opholdet denne gang skulle være lidt længere har jeg investeret i et Oyster Card - det virker, så kom nu i gang, Rejsekort. En sand fornøjelse bare at klaske plastickortet på læseren og gå gennem slusen til undergrunden.
Det første stop på turen rundt var Loop, i et superhyggeligt område med en del små hyggelige butikker. For at nå det, var jeg nødt til at tage derhen direkte fra lufthavnen, med min kuffet på slæb. Loop er ikke bygget til den slags (2 etager og ting overalt), så kufferten blev hurtigt parkeret ved disken.
Området er noget mere i menneskestørrelse end Oxford Street og Loop er nærmest foret med garn, med en række spændende mærker, så jeg fik chancen for at mærke på Koigu, Shibui med videre. De fører endda Wollmeise. Med et pænt tillæg på prisen i forhold til at købe det direkte hos Wollmeise, skal dog tilføjes.
Så jeg afstod fra at investere i garn, og nøjedes med et par 2,25 mm bambusstrømpepinde. Desværre 20 cm lange, hvad jeg ikke lige var opmærksom på i farten. Alligevel, de fik straks god anvendelse, da jeg havde fået et mix af 2,75 og 2,5 pinde med hjemmefra, som begge er lidt for tykke til det håndfarvede Arwetta strømpegarn.
Dagen efter var jeg forbi All the Fun of the Fair. Knapt så stort udvalg som Loop, og ganske slet ikke i sammenligning med Liberty, som er et sandt Rowan-slaraffenland. Mit shoppemojo var ikke så stort, så jeg nøjedes med et enkelt kort til lageret hos All the Fun. Meget passende for årstiden. 
Den sjoveste gadepynt var i Carnaby Street (hvor ellers), hvor julemanden er blevet til astronaut.
Tirsdag aften var jeg hjemme igen efter en opgradering på hvad programledelse er for en størrelse.

3 kommentarer:

  1. Vi har stadig vores Oyster Cards fra sidst, vi var i London (2 år siden denne weekend), i det spinkle håb at vi skal dertil snart igen. :o) Det er nemlig såååå smart, hvis man er der mere end bare lige et par døgn.

    SvarSlet
  2. Jeg gad godt en tur til London. Liberty er et mægtig farligt sted, men du slap vist billigt derfra.

    SvarSlet
  3. @Bettina - Mit bliver helt sikkert også gemt, så det er klart til næste gang, som ikke er datolagt.
    @Ulla - jeg savnede absolut selskab, selv om det måske var blevet dyrere i garn ;-)

    SvarSlet